Friday 26 December 2008

2008

Ce am invatat in 2008?
Am invatat atat de multe incat sunt sigura ca voi uita ceva esential. 2008 a fost un an plin de schimbari. Un an in care m-am maturizat (un pic) si-n acelasi timp am facut pasi inapoi spre copila pe care candva m-am grabit sa o uit. In 2008 am incetat sa spun "fuck you" vietii si-am inceput sa apreciez tot ceea ce am, tot ceea ce iubesc, tot ceea ce este. Hai sa facem o lista ca asa-i frumos nu?

1. Am invatat importanta unui simplu "te iubesc" (unul sincer), am invatat cat de inutila este ura. Am invatat ca trebuie sa apreciezi ceea ce ai atunci cand ai, sa faci din fiecare zi o sarbatoare caci maine s-ar putea sa nu vina niciodata. Si cat de inutile par cuvintele urate cand te gandesti ca nu o sa ai niciodata ocazia sa spui ca-ti pare rau.

2. Am invatat ca nu trebuie sa renunti la visele tale niciodata (din cand in cand indraznesc sa folosesc si eu acest cuvant infiorator - niciodata). Si nu trebuie sa renunti la Iubire. Cum spune Richard Bach: You are never given a dream without also being given the power to make it true. You may have to work for it, however.

3. Am invatat ca e usor sa-i ierti pe ceilalti pentru raul pe care ti-l fac dar e (aproape) imposibil sa te ierti pe tine pentru raul pe care il faci.

4. Am invatat ca e mult mai simplu sa fii sincer - cu tine si cu cei din jur - si ca o minciuna este doar amanarea unui adevar, de cele mai multe ori dureros. Daca oricum adevarul va invinge, de ce ne pierdem timpul cu minciuni inutile?

5. Am invatat ca suntem inconjurati de frumos, trebuie doar sa ne asiguram ca avem ochii deschisi in fiecare clipa.

6. Am invatat ca trebuie sa te bucuri de "acum", de "aici", de fiecare clipa pe care o ai acum si aici pentru ca "acum" si "aici" nu se vor intoarce niciodata, la fel cum "atunci" si "acolo" au ramas simple amintiri. Da, prezentul este tot ceea ce ai, trecutul nu poate fi schimbat iar viitorul va deveni important doar atunci cand se va transforma in "acum". Toate la timpul lor.

7. Am invatat ca nu exista lucru mai frumos sau mai pur decat iubirea

8. Am invatat ca un suflet pereche este cel care te face sa simti ca traiesti cu adevarat, cel care iti reda inocenta copilariei si cel care continua sa te stranga de mana oricat de greu ar fi sa continui drumul. E cel care crede-n tine cand tu nu crezi, cel care te iubeste exact asa cum esti.

9. Am invatat ca trebuie sa-ti asumi responsabilitatea pentru propriul esec si ca trebuie sa suporti consecintele faptelor tale.

10. Am invatat ca oamenii puternici sunt cei care pot ierta, nu cei care cauta razbunarea.

11. Am invatat ca te poti bucura chiar si de tristete - pentru ca este dreptul tau sa fii trist, este o dovada a libertatii. Oamenii nu-ti pot fura visele, nu-ti pot fura iubirea si nu-ti pot fura dreptul de a fi trist.

12. Am invatat sa renunt la masca. Nu mai am nevoie de ea.

13. Am invatat ca sunt mai puternica decat par; mai puternica decat cred. Am cazut de mii de ori. O sa cad de alte mii. Si ma voi ridica de fiecare data, cu aceasi ambitie si incapatanare. O sa gasesc in mine, de fiecare data, puterea de a merge mai departe.

14. Am invatat sa cred in povesti si am am invatat ca ne putem salva cu o poveste.

15. Am invatat ca poti sa zbori si fara fara aripi. Si ca visele nu pot muri.

No comments: