Wednesday 24 December 2008

Scrisoare pentru Mos Craciun

Nu ti-am mai scris de cativa ani buni. Mi s-a spus ca nu existi si m-am gandit ca n-are sens. Acum imi pare rau ca am indraznit sa renunt la inocenta copilariei. Nu e niciodata prea tarziu sa te intorci din drum, important este sa o faci, nu? Au dreptate probabil, mosul imbracat in rosu care-mi aducea jucarii nu erai tu. Tu existi doar in sufletul celor care aleg sa creada-n frumos. Existi in noi si nu ai chip, n-ai costum. Esti un simbol al inocentei si faptul ca ti s-a dat un nume si o poveste distruge tot. Oricum, anul acesta nu o sa-ti cer papusi sau jocuri sau haine cum faceam cand aveam 5 ani. Si-mi cer scuze ca lumea a ajuns sa-si bata joc de Craciun! Imi pare rau ca se trimit mailuri despre cum tu indemni oamenii sa invete excel, imi pare rau ca lumea a uitat ce reprezinti tu, imi pare rau ca s-au maturizat si-au incetat sa creada-n tine, imi pare rau ca au renuntat la povesti. Iarta-ne Mosule, iarta-ne nepasarea si iarta-ne ca am uitat.

Eu anul acesta iti cer sa aduci spiritul Craciunului in fiecare zi. Intelegi? Iti cer ceva important, aparent imposibil: sa vindeci lumea.

Iti cer sa aduci liniste si iubire in sufletul celor care au gresit abandonand copilul din ei. Aminteste-le sa fie sinceri, in primul rand cu ei, si dupa cu lumea-ntreaga. Sterge lacrimile si distruge mastile. Invata lumea sa ierte, sa iubeasca. Invata lumea sa creada, da-i dreptul sa viseze, aminteste-le oamenilor ca nu ar trebui sa renunte la vise. Aminteste-le sa priveasca-n jur cand se grabesc sa ajunga la o intalnire de afaceri sau la un curs la facultate. Aminteste-le sa le spuna "te iubesc" celor dragi, in fiecare zi si din suflet. Si aminteste-le ca trebuie sa se iubeasca in primul rand pe ei. Aminteste-le sa creada-n suflete pereche, in ingeri, in puterea Iubirii.

Mosule, invata oamenii sa creada-n povesti, sa lupte pentru copilul pe care l-au lasat in urma.

No comments: