Tuesday 6 January 2009

the world is how you choose to see it

De ce nu poate fi lumea mai buna, asa cum am visat-o eu?

M-a obsedat intrebarea asta, m-a adus in culmea disperarii. Dar oricat de tare incercam nu gaseam un raspuns care sa-mi explice sau macar sa ma faca sa accept o lume atat de defecta. In cele din urma am renuntat si am acceptat-o asa, intorcandu-ma doar din cand in cand la vechea obsesie.
Cat ma plimbam azi am gasit raspunsul. Dintre toate pe care le-am gasit pana acum acesta este singurul care-mi ofera liniste. E singurul pe care l-as putea intelege, singurul impotriva caruia simt ca nu trebuie sa lupt.

Poate ca lumea nu trebuie sa devina „mai buna”. Poate nu trebuie schimbata. Poate este deja tot ceea ce ar trebui sa fie. Poate si ea poarta o masca, masca pe care noi am fortat-o s-o poarte. Poate lumea nu trebuie sa devina „o alta lume”, trebuie doar sa devina ceea ce este.

Oamenii nu sunt rai. Oamenii poarta masca raului. Nu ar trebui sa incerce sa se reinventeze, ar trebui doar sa se caute. Oamenii n-au nevoie de o schimbare, au nevoie de ei. Imagineaza-ti ca ura e o masca, falsitatea e o masca, tradarea e o masca. Imagineaza-ti ca-n clipa in care un om renunta la masca ramane doar Iubire. Oamenii nu trebuie sa devina „,mai buni”, trebuie doar sa devina ceea ce sunt.

Dar asta inseamna ca un om nu poate vindeca lumea!

Poate. Dar daca ti-ai imagina ca exista miliarde de lumi, ca fiecare persoana traieste in lumea sa, atunci tot ceea ce trebuie sa faca fiecare este sa se vindece pe el. Incearca! Cum iti doresti sa arate lumea? Pun pariu ca iti doresti sa predomine iubirea, libertatea, adevarul. Iti doresti ceea ce deja este, ascuns sub mii de masti. Incepe cu tine. Cum poti cere lumii sa fie ceea ce nici macar tu nu reusesti sa fii? Renunta la toate mastile. Iubeste. Accepta ca esti liber si ca libertatea implica si o doza de responsabilitate. Accepta ca libertatea ta nu poate constrange libertatea celor din jur. Accepta sa fii sincer. Ai impresia ca te-ai schimbat? Nu, nu te-ai schimbat. Pentru prima oara esti tu! Si o data ce esti tu, o data ce te intorci la tine.... ai vindecat lumea! Cel putin lumea ta!

Bun, si restul? Cum sa traiesc cu raul pe care-l vad la fiecare pas?Aici inca ma incurc. Pentru ca ma sfasie uneori sa privesc celelalte lumi. Pe a mea – departe de a fi perfecta momentan dar „under construction” as zice eu – o pot repara, incetul cu incetul. Dar ce fac cu 6,700,000,000 de lumi din care nu stiu cate sunt „defecte” dar imi imaginez ca un numar destul de mare?

Si aici ma izbesc de un raspuns nu tocmai pe placul meu: tu poti vindeca doar o lume, nu ai nici dreptul de a incerca sa-i ajuti pe ceilalti sa se regaseasca nici puterea de a o face! Trebuie sa ai incredere ca Eu-ul adevarat din fiecare va invinge. Trebuie sa crezi in puterea iubirii.

In loc sa te chinui sa schimbi lumea, incearca s-o iubesti.

No comments: